حال که طرح اولیهی کسبوکارتان را آماده کردید و اصلاحات لازم روی آن انجام شد، وقت آن رسیده که برای هر کدام از کارکنان شرکت مسئولیت مشخصی در نظر بگیرید. درواقع شما برای پیشبرد پروژهتان برای مدیریت برنامه ها به اعضای زیر احتیاج دارید.
- مدیر پروژه: چه شما مدیر پروژه باشید و چه شخص دیگری را در این سمت استخدام کرده باشید، وظیفهی این فرد کنترل، اجرا و سرپرستی تیم کاری است.
- اسپانسر پروژه: شخصی که دست راست مدیر پروژه محسوب میشود و وظیفهی حمایت، بررسی و تایید روند اجرا و پیشبرد کار را بر عهده دارد. (تمرکز بر شروع و روند اجرا)
- کارشناسان کسب و کار: این افراد بر محصول نهایی یا کیفیت خدمات نظر میدهند و براساس بررسیهایی که طبق جدول زمانی مشخصی انجام میدهند، خروجی کار را میسنجند. (تمرکز بر صحت وکیفیت خروجی)
- تیم کاری: تمامی افرادی که برای تولید محصول یا ارائهی خدمتی خاص در کنار هم کار میکنند. این افراد میتوانند در زمینهی طراحی محصول، بخش فنی و مدیریت برنامه ریزیبرای نرم افزار مدیریت پرسنل و... مشغول باشند.
- کاربران محصول: افرادی هستند که قبل از مشتری از محصول یا خدمات استفاده میکنند و نظر خود را اعلام میکنند. وجود این افراد سبب بررسی کیفیت قبل از تولید انبوه و بازاریابی و معرفی عمومی میشود.
اعضای دیگری مانند حسابرسان،تحلیلگران کیفیت و میزان خطر، تدارکات و... نیز ممکن است همراه شما باشند.